Jeep safari - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eric en Marja - WaarBenJij.nu Jeep safari - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eric en Marja - WaarBenJij.nu

Jeep safari

Door: ericenmarjainvietnam

Blijf op de hoogte en volg Eric en Marja

24 September 2011 | Vietnam, Hanoi

Vannacht was het mijn beurt om ziek te worden. Uiteindelijk maar een paar van die pillen genomen (ze werken Margo! bedankt voor de tip). Na het ontbijt (8.30) werden we opgehaald door drie jeeps en zijn de bergen ingereden. Een weg kun je het niet noemen. Het is meer een zandpad met enorme kuilen en gaten waar ook nog een regenwater in staat. Het heeft vannacht behoorlijk geregend. Het uitzicht is wat minder omdat de bewolking nog laag hangt. We worden bij het eindpunt weer opgewacht door de lokale bevolking. Tip van Thau. Niet in gesprek gaan, dan haken ze na een paar honderd meter wel af. Inderdaad. Op 1 vasthoudende oude vrouw na. Die blijft stug meelopen met Eric. Kilometers verder snapt ze uiteindelijk toch dat Eric echt niets gaat kopen en loopt geirriteerd weg.
De paden lopen door de bergen en dalen, door de primitieve dorpjes van de etnische minderheden die hier wonen. Het zijn 3 soorten, die te herkennen zijn aan hun klederdracht. Enorm veel foto's gemaakt. Mmm... ik ben al over de 1850 foto's. Dat wordt lastig straks met uitzoeken.
Onderweg zien we veel dorpstafereeltjes, varkens die eruit zien als wilde zwijnen, buffalo's, schattige kinderen en mooie gerimpelde oude mensen. Als ze doorhebben dat je een foto wilt maken, duiken ze weg.
Op de terugweg is het meer opgeklaard en kunnen we nog een paar vergezicht foto's maken. Om 13.15u zijn we weer in het hotel. We zijn al uitgecheckt. Zometeen komt de bus, die ons naar Bac Ha gaat brengen. Daar hebben we een home stay. Wordt vervolgd... xxx

Eric en Marja

Lieve familie en vrienden, Welkom op onze vakantiepagina. De koffers zijn inmiddels gepakt. Over een paar dagen is het zover... Wij vertrekken donderdag om 12.00 uur vanaf Schiphol en landen vrijdag om 10.00 a.m. plaatselijke tijd in Saigon. Het tijdsverschil is 5 uur (later). Dat betekent dat het voor ons zal voelen als midden in de nacht. Good morning Vietnam!

Actief sinds 04 Sept. 2011