Halong Bay - Wonder van de natuur - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eric en Marja - WaarBenJij.nu Halong Bay - Wonder van de natuur - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eric en Marja - WaarBenJij.nu

Halong Bay - Wonder van de natuur

Door: ericenmarjainvietnam

Blijf op de hoogte en volg Eric en Marja

26 September 2011 | Vietnam, Hanoi

Stipt om half acht vertrekt de nachttrein uit Lau Cai (25 sept). Het is een iets oudere versie dan die op de heenreis maar verder hetzelfde. We installeren ons weer samen met Helma en Annet. We trekken meteen onze modderige schoenen uit. Dat levert een opgetrokken neus op van Thau die ff langskomt ha ha ha. Wij zitten gewoon in onze gezamenlijke voeten odeur. We trekken meteen Uno tevoorschijn en spelen een paar potjes. Dan komt Karlijn langs en neemt de plek van Eric in. Ze kan merken dat we geoefend hebben. Het is weer lachen gieren brullen.
Om 20.45 gaan we slapen. Verwachtte aankomststijd is 4.15 uur dus dat wordt een korte nacht. Ik val als een blok in slaap maar wordt op enig moment wakker van een gillende vrouw. Eerst denk ik dat we er zijn omdat de trein ook stilstaat. Wordt dus iets te wakker maar val uiteindelijk toch weer in slaap. De trein rijdt opeens heel erg hard. Een beetje eng eigenlijk. Het lijkt de Harry Potter trein wel die opstijgt. Gelukkig doet ie dat niet. De bedden schudden enorm. Hij lijkt soms of je loskomt van je bed. Later hoor ik dat er een man zijn matras in 't halletje bij het toilet heeft neergelegd en een vrouw tegen hem was gaan gillen. Raadsel opgelost.
In het stikke donker staan we in Hanoi voor het station. De chauffeur van de bus die ons zou ophalen is in slaap gevallen!!! Dat betekent 20 m. wachten. Balen. Iedereen is moe en voelt zich vies. Welkom terug in de warmte. Dan komt er een grote touringcar voor 50p voorrijden. Ha ha, wij zijn met z'n 10! De bus houden we de rest van de reis. Yes! Dat betekent lekker veel beenruimte. Ieder heeft nu een eigen bankje ter beschikking.
In het hotel pakken we onze tas om en kopen op straat een broodje. Ik werk de site nog even bij. Om half 8 vertrekken we weer richting Halong Bay. Al snel is iedereen vertrokken richting dromenland... Onderweg bezoeken we een handcraft werkplaats met winkel. Hier maken gehandicapten allerlei handwerkproducten die wij tijdens onze reis ook al gezien hebben: zijde, lakwerk, jade en schilderijen van geborduurd zijde. Verder gaat de reis.
In Halong Bay stappen we aan boord van ons prive cruise schip. Douchen en dan een heerlijke lunch met grote garnalen, inktvis, rijst, gestoomde groenten, gebakken varkensvlees, een gegrilde vis met tomaat en watermeloen na. Ondertussen varen we tussen het Karstgebergte. Misschien kennen jullie het wel van een van de James Bond films. Wat is dit mooi hier.
Als eerste bezoeken we een grot. Schitterend! Na een stukje verder varen leggen we aan bij het volgende eiland waar een uitzichtspunt is. 400 treden omhoog. Het uitzicht is adembenemend. Moeilijk vast te leggen op de foto. We hebben een poging gedaan. De boot pikt ons weer op. We liggen nu op open water voor anker. Midden tussen het Karstgebergte. Schitterend! Een van de door Unesco genomineerde plekken voor de 7 natuurwonderen.

Eric en Marja

Lieve familie en vrienden, Welkom op onze vakantiepagina. De koffers zijn inmiddels gepakt. Over een paar dagen is het zover... Wij vertrekken donderdag om 12.00 uur vanaf Schiphol en landen vrijdag om 10.00 a.m. plaatselijke tijd in Saigon. Het tijdsverschil is 5 uur (later). Dat betekent dat het voor ons zal voelen als midden in de nacht. Good morning Vietnam!

Actief sinds 04 Sept. 2011