Bac Ha - homestay - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Eric en Marja - WaarBenJij.nu Bac Ha - homestay - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Eric en Marja - WaarBenJij.nu

Bac Ha - homestay

Door: ericenmarjainvietnam

Blijf op de hoogte en volg Eric en Marja

24 September 2011 | Vietnam, Bắc Hà

We rijden van Sapa weer terug naar Lou Cai en verder naar Bac Ha voor een homestay. We logeren met mensen thuis. Zij zijn van de Tay groep (1 van de 54 ethnische groepen die in Vietnam wonen). Volgens Thau zijn deze mensen gemiddeld wat slimmer, hebben meer onderwijs genoten en hebben dus ook betere banen.
Bij aankomst worden we opgewacht door een jongen op een scooter die zo'n 4 tassen mee wil nemen. Het lukt hem ook nog. De bus zet ons voor het dorp af. De paden zijn te smal om verder te rijden. Het laatste stuk leggen we te voet af over een brug en modderige paadjes. Het huis ligt op een mooie locatie aan de rand van het dorp. We hebben een wijds uitzicht over de bergen en de rijstvelden. Schitterend wonen hier. De gastvrouw serveert thee en wij ploffen neer op het terras. Dan sjouwen we al onze tassen naar boven want bij een paalwoning gebeurt alles op de eerste verdieping. Het is ingericht als een soort slaapzaal. Twee rijen matrassen/matjes tegenover elkaar met klamboes erboven. Modderschoenen uit, slippers aan en lekker weer kletsen op het terras. De gastheer en zijn vrouw bereiden ondertussen ons eten (op een houtvuurtje; zie de foto's). Het smaakt heerlijk. Ik blijf mij verbazen dat ze zulke maaltijden boven een houtvuurtje kunnen bereiden. We eten springrolls, soep, beef met groenten en rijst. Het smaakt mij ook weer. Ben gelukkig weer herstelt.
Na het eten spelen we Uno (Helma, Annet, Eric, Karlijn, Thet en ik). Annet is de enige die het spel kent. Na even proberen gaat het best goed. We lachen ons slap. Gelukkig geen buren die we wakker maken.
Welterusten!

• 28 September 2011 - 17:33

Douwe-Jan:

Hmmmm.... Verbaas jij je over lekker eten op een kampvuurtje? Dan ben je nog nooit met mij op scoutingkamp meegeweest zeker. Daar eten we werkelijk iedere dag culinair...

Eric en Marja

Lieve familie en vrienden, Welkom op onze vakantiepagina. De koffers zijn inmiddels gepakt. Over een paar dagen is het zover... Wij vertrekken donderdag om 12.00 uur vanaf Schiphol en landen vrijdag om 10.00 a.m. plaatselijke tijd in Saigon. Het tijdsverschil is 5 uur (later). Dat betekent dat het voor ons zal voelen als midden in de nacht. Good morning Vietnam!

Actief sinds 04 Sept. 2011